Obchodní podmínky
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti Mgr. Ondřej Kawecki, se sídlem Masarykova třída 746, 735 14, Orlová - Lutyně, IČO 01955977 (dále jen„Poskytovatel“), stanovují obecná práva a závazky stran plynoucí ze smlouvy uzavřené v souladu s právním řádem České republiky podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), je-li smluvní stranou spotřebitel, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, mezi Poskytovatelem a zákazníkem (dále jen „Zákazník“) přes elektronický objednávkový formulář Poskytovatele (dále jen „Smlouva“) a jsou její nedílnou součástí. Poskytovatel provozuje svůj internetový obchod na webové stránce na adrese www.zbraneorlova.cz (dále jen „Webová stránka“).
1.2. Poskytovatel je fyzickou osobou poskytující služby na základě příslušných živnostenských oprávnění.
1.3. Předmětem Smlouvy na straně Poskytovatele je prodej a nákup zboží (dále jen „Zboží“) specifikovaného ve Smlouvě a nabízeného Poskytovatelem prostřednictvím Webové stránky.
1.4. Předmětem Smlouvy na straně Zákazníka je závazek zaplatit Poskytovateli sjednanou cenu Zboží dle Smlouvy.
1.5. Zboží bude pro účely této Smlouvy a těchto VOP dále souhrnně označováno jen jako „Plnění“.
1.6. Na Webové stránce jsou prezentována Plnění včetně jejich parametrů a vlastností.
1.7. Ustanovení odchylná od těchto VOP si Poskytovatel a Zákazník (dále též souhrnně jako „Smluvní strany“) mohou sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají aplikační přednost před ustanoveními VOP.
1.8. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Smlouva, která obsahuje tyto VOP, je považována za písemnou smlouvu.
- REGISTRACE
2.1. Zákazník může zakoupit Plnění z Webové stránky Poskytovatele buď jako registrovaný uživatel nebo neregistrovaný uživatel. Výhodou registrace je, že Zákazník nemusí znovu zadávat své osobní údaje a adresu doručení při každé objednávce, získá neomezený přístup k historii svých objednávek a díky dříve zadaným údajům může provádět platby snadněji a rychleji.
2.2. Registrovat se může fyzická osoba starší než 16 let.
2.3. Zákazník se může zaregistrovat přes registrační formulář dostupný na Webové stránce („Registrační formulář“). Je nezbytné, aby Zákazník zadal do registračního formuláře veškeré informace v něm uvedené, zejména jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresu doručení Plnění objednaného Zákazníkem, a vytvořil si heslo. Informace zadané Zákazníkem do Registračního formuláře musí být pravdivé a aktuální.
2.4. Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník se tímto zavazuje, že uživatelské jméno a heslo uchová v tajnosti a ochrání je proti zneužití třetí stranou.
2.5. Poskytovatel může ověřit veškeré údaje zadané Zákazníkem do Registračního formuláře. Pokud Poskytovatel zjistí, že údaje zadané Zákazníkem do Registračního formuláře nejsou aktuální, neexistují nebo jsou matoucí, nebo že Zákazník účet nepoužil více než dvanáct (12) měsíců nebo porušuje své závazky či práva Zákazníka podle Smlouvy, Poskytovatel si vyhrazuje právo deaktivovat uživatelský účet Zákazníka.
- ZAKOUPENÍ PLNĚNÍ A UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1. Po vybrání Plnění na Webové stránce a potvrzení volby kliknutím na tlačítko „Přidat do košíku“ bude Zákazník přesměrován k objednávkovému formuláři („Objednávkový formulář“). Je nezbytné, aby Zákazník do Objednávkového formuláře zadal veškeré údaje (nebo v Objednávkovém formuláři zvolil příslušnou možnost): jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresu doručení Zboží objednaného Zákazníkem (pokud je zvolena varianta dopravy Zboží – doručení přepravcem), informaci o metodě platby ceny za Zboží a metodu doručení Zboží nebo slevový kód či kupón. Zákazník je v objednávce povinen uvést úplné a pravdivé údaje. Údaje uvedené v objednávce jsou Poskytovatelem považovány za úplné a pravdivé.
4.2. Po zvolení platební metody bude Zákazník přesměrován na stránku, kde se nachází shrnutí všech údajů Zákazníka. Poskytovatel vyžaduje, aby Zákazník zkontroloval a (je-li to nutné) opravil veškeré chybné údaje v objednávce kliknutím na tlačítko „Upravit“. Pokud jsou všechny údaje zadané Zákazníkem správné, Zákazník potvrdí svůj výslovný souhlas s těmito VOP, Bezpečnostním sdělením, potvrdí seznámení se se zásadami zpracování osobních údajů a odešle objednávku kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“.
4.3. Následně Zákazník v souladu s pokyny na Webové stránce Poskytovatele provede úhradu ceny Plnění dle zvolené metody platby.
4.4. Po odeslání objednávky zašle Poskytovatel na e-mail uvedený Zákazníkem potvrzení objednávky Zboží. Doručení potvrzení objednávky Poskytovatelem neznamená uzavření Smlouvy, jejíž předmětem je prodej a koupě Zboží. Po obdržení potvrzení objednávky ověří Poskytovatel dostupnost Zboží; Smlouva, jejíž předmětem je prodej a koupě Zboží, se uzavírá pouze na základě závazného přijetí návrhu na uzavření Smlouvy Poskytovatelem ve formě potvrzení e-mailem v tom smyslu, že Zboží je připraveno k vyzvednutí nebo že Zboží bylo odesláno k doručení, podle toho, která z těchto skutečností nastane dříve.
4.5. Po bezvadné úhradě celé ceny Zboží Zákazníkem Poskytovatel zašle Zákazníkovi Zboží poštou či jiným způsobem dle volby Zákazníka z možností nabízených Poskytovatelem.
4.6. Jakékoliv náklady vzniklé Zákazníkovi při využití prostředků komunikace na dálku (jako telefon či internet) k provedení objednávky hradí Zákazník; tyto náklady jsou v běžné výši podle tarifu telekomunikačních služeb používaných Zákazníkem.
4.7. Objednávka ani Smlouva nikdy nebude zveřejněna žádným nezúčastněným třetím stranám (kromě zaměstnanců Poskytovatele a subdodavatelů do nutné míry, nebo kdyby měl Poskytovatel povinnost tyto dokumenty zpřístupnit na základě platných zákonů).
4.8. Zboží zakoupené přes Webovou stránku Poskytovatele nejsou určeny k dalšímu prodeji. Pokud Poskytovatel na základě jemu dostupných informací shledá, že Zboží objednané Zákazníkem budou použity k dalšímu prodeji, má Poskytovatel právo zrušit objednávku Zákazníka, nebo pokud již byla uzavřena Smlouva, má Poskytovatel právo od Smlouvy odstoupit. Pokud Poskytovatel od Smlouvy odstoupí, Zákazník i Poskytovatel si vzájemně vrátí všechna provedená plnění.
4.9. Údaje o hmotnostech, rozměrech, objemech, cenách, výkonech či jiných vlastnostech Plnění, které jsou obsaženy v katalozích, prospektech, hromadných dopisech, inzerátech, vyobrazeních či cenících Poskytovatele mají nezávazný charakter, pokud se na základě výslovného ustanovení nestanou součástí Smlouvy. V tom případě platí vždy jejich poslední znění. K přesnému dodržení těchto vlastností Plnění je Poskytovatel povinen pouze tehdy, bylo-li to výslovně písemně smluveno. Jinak se vlastnosti Plnění, které má Plnění podle Smlouvy vykazovat, řídí popisem Plnění poskytnutým Poskytovatelem. Pro určení vlastností Plnění jsou nerozhodné představy vyjádřené jednostranně ze strany Zákazníka. Veškerá prezentace Plnění Poskytovatele umístěná na Webové stránce je pouze informativního charakteru a Poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Plnění Poskytovatele. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.
4.10. Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení § 1740 odst. 3 OZ.
4.11. Ústní nebo písemná ujednání či přísliby Smluvních stran učiněné před uzavřením Smlouvy a týkající se později uzavřené Smlouvy nejsou pro Smluvní strany závazné, pokud nebyly zahrnuty do konečného znění Smlouvy. Žádný projev Smluvních stran učiněný při jednání o Smlouvě či po jejím uzavření nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními Smlouvy a těchto VOP a nezakládá žádný závazek Smluvních stran. Tím není dotčena možnost Smluvních stran změnit Smlouvu řádně uzavřeným dodatkem.
- ZVLÁŠTNÍ REŽIM PRO PRODEJ ZBRANÍ A STŘELIVA
5.1. V případě, že Zákazník má zájem o koupi Zboží, které podléhá režimu zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů (zejména zbraně a/nebo střelivo); uplatní se na Smlouvu prioritně tento článek 5. VOP před jakýmkoli jiným ujednáním těchto VOP.
5.2. Zákazník je oprávněn prostřednictvím Webové stránky provést pouze rezervaci a nikoli koupi Zboží, které podléhá režimu zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů (zejména zbraně a/nebo střelivo), o čemž je Zákazník na Webové stránce Poskytovatelem výslovně poučen.
5.3. Rezervace Zboží, které podléhá režimu zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů (zejména zbraně a/nebo střelivo), prostřednictvím Webové stránky není Smluvními stranami považována za uzavření Smlouvy distančním způsobem ve smyslu příslušných ustanovení OZ.
5.4. Smlouva, jejímž předmětem je Zboží, které podléhá režimu zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů (zejména zbraně a/nebo střelivo), může být mezi Poskytovatelem a Zákazníkem uzavřena pouze v sídle Poskytovatele za fyzické přítomnosti obou Smluvních stran a současně za předpokladu, že Zákazník bude splňovat veškeré požadavky zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů a umožní zástupci Poskytovateli jejich kontrolu.
- CENA PLNĚNÍ A SLEVY
6.1. Cena Plnění uvedená na Webové stránce je konečnou cenou, tj. cenou za Plnění včetně DPH a dalších daní a poplatků (pokud existují). Tato cena nezahrnuje náklady na přepravu, případné poplatky poskytovateli platební brány a jiné poplatky konkrétně avizované Zákazníkovi při dokončení objednávky (v každém případě před odesláním objednávky).
6.2. Odesláním objednávky Zákazník potvrzuje, že byl informován, že poskytnutí Plnění je podmíněno platbou ceny Plnění a případných dalších poplatků, na jejichž konečnou výši bude Zákazník upozorněn před odesláním objednávky.
6.3. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že pokud je na Webové stránce uvedena cena Plnění, jehož dostupnost je „Na objednávku“ nebo „Momentálně nedostupné“, tak se jedná pouze o nezávaznou orientační cenu a objednávka Zákazníka je v takovém případě pouze právně nezávaznou poptávkou předmětného Plnění. Závaznou cenu poptaného Plnění, která se může podstatně lišit od nezávazné orientační ceny poptaného Plnění, sdělí Poskytovatel Zákazníkovi emailem a je na uvážení Zákazníka, zda Plnění za tuto závaznou cenu u Poskytovatele závazně objedná a zakoupí. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel není povinen Zákazníkovi dodat Plnění za nezávaznou orientační cenu uvedenou na Webové stránce u Plnění, jehož dostupnost je „Na objednávku“ nebo „Momentálně nedostupné“.
6.4. Zákazník tímto bere na vědomí, že pokud je na Webové stránce uvedena cena za Plnění, která je zjevně chybná, má Poskytovatel právo odstoupit od Smlouvy i poté, co Zákazník obdržel Plnění. V takovém případě Poskytovatel bude Zákazníka o této situaci neprodleně informovat. Cena je například zjevně chybná, když: (i) cena za Plnění je očividně nesprávná, (ii) cena za Plnění zcela chybí nebo obsahuje číslo navíc, nebo je desetinná čárka na nesprávném místě, nebo (iii) sleva na Plnění převyšuje 50 %, ale Plnění na Webové stránce není označeno marketingovou kampaní ani symbolem speciální nabídky. Pokud ohledně ceny Plnění existují pochyby, Poskytovatel žádá Zákazníka, aby jej neprodleně kontaktoval, a Poskytovatel Zákazníkovi potvrdí, zda je cena správná. Toto ustanovení nemá vliv na právo Zákazníka odstoupit od Smlouvy v souladu s podmínkami uvedenými v těchto VOP.
6.5. Slevy z ceny za Plnění nelze kombinovat (tj. dvě či více slev nelze využít na jedno Plnění a/nebo objednávku). Další podmínky (např. trvání) mohou platit u speciálních nabídek nebo slev, což se může Zákazníkovi sdělit buď jako součást marketingové komunikace ohledně speciální nabídky, nebo slevy nebo čehokoliv jiného, a tyto dodatečné podmínky budou nedílnou součástí těchto VOP. Pokud mezi těmito VOP a takovými dodatečnými podmínkami dojde k nesrovnalostem, upřednostní se podmínky uvedené ve speciálních podmínkách speciální nabídky nebo slevy. Aby nedošlo k pochybnostem, pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy nebo vrátí zakoupené Plnění za cenu speciální nabídky, se slevou nebo za použití kupónu, jako např. speciální nabídky, slevu či kupón nelze využít k nákupu žádného dalšího Plnění, pokud Poskytovatel již tuto speciální nabídku nebo slevu na Plnění neposkytuje.
6.6. V případě, že Poskytovatel je nebo se v budoucnu stane povinen k evidenci tržeb ve smyslu zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v účinném znění (dále jen „Zákon o evidenci tržeb“), Poskytovatel vystaví a zašle Zákazníkovi elektronický doklad o zaplacení obsahující náležitosti podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. S vyhotovením elektronického dokladu o zaplacení Zákazník výslovně souhlasí. V tomto případě Poskytovatel plní informační povinnost: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
7.1. Zákazník může dle vlastního uvážení zaplatit cenu Plnění, ale i náklady spojené s platební metodou nebo způsobem doručení zvoleným Zákazníkem jedním z těchto způsobů:
7.1.1. předem bezhotovostním převodem na bankovní účet Poskytovatele (prostřednictvím QR kódu);
7.1.2. hotově nebo bezhotovostním převodem při osobním vyzvednutí.
7.2. Cena Plnění se stává splatnou odesláním objednávky. Povinnost Zákazníka zaplatit cenu Plnění bude splněna ve chvíli, kdy se cena Plnění připíše na bankovní účet Poskytovatele.
7.3. V případě, že Zákazník uvede chybný variabilní symbol platby, variabilní symbol platby neuvede či uhradí částku v jiné výši, než je povinen, bere na vědomí, že vyřizování těchto plateb může trvat několik dní a může mít za následek nedoručení Plnění z důvodu nemožnosti spárovat platbu s fakturou. V případě chybně zadaného variabilního symbolu platby je Zákazník též na vyzvání Poskytovatele povinen sdělit své číslo účtu, aby bylo možné jeho platbu identifikovat.
7.4. Faktura – daňový doklad za Plnění bude vystavena až poté, co Zákazník zaplatí cenu Plnění v plné výši a bude mu doručena nejpozději společně s Plněním.
7.5. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka až po úplném zaplacení celkové ceny Zboží včetně všech souvisejících dalších nákladů (například na dopravu Zboží).
- PODMÍNKY DORUČENÍ PLNĚNÍ
8.1. Poskytovatel doručí Zboží prostřednictvím společnosti uvedené v Objednávkovém formuláři („Přepravce“). Doručení se řídí podmínkami Přepravce.
8.2. Poskytovatel se zavazuje doručit Zákazníkovi Zboží nejpozději do třiceti (30) dnů od uzavření Smlouvy. Při plnění objednávky Zákazníka mohou nastat okolnosti, které ovlivní dodací lhůtu Zboží objednaného Zákazníkem. Poskytovatel musí neprodleně informovat Zákazníka o veškerých změnách dodací lhůty. Tím není nijak dotčeno právo Zákazníka odstoupit od Smlouvy podle těchto VOP.
8.3. Zákazník převezme Zboží na adrese doručení uvedené v objednávce v čase dohodnutém mezi Zákazníkem a Přepravcem podle podmínek stanovených Přepravcem.
8.4. Poskytovatel si vyhrazuje právo nezasílat Zákazníkovi opětovně Zboží, které si Zákazník nepřevzal. Pokud si Zákazník nepřevezme Zboží i přes opakované pokusy o doručení, může Poskytovatel odstoupit od Smlouvy.
8.5. Je-li Zákazník v prodlení s plněním jakéhokoliv závazku vůči Poskytovateli, je Poskytovatel oprávněn zadržet a pozastavit doručení Zboží Zákazníkovi až do okamžiku úhrady splnění všech splatných závazků Zákazníka vůči Poskytovateli, aniž by byl povinen nahradit Zákazníkovi případně vzniklou újmu. V takovém případě se termín plnění zadržené dodávky Zboží zastaví a opětovně počíná běžet dnem následujícím po dni, kdy Zákazník splní poslední ze splatných závazků vůči Poskytovateli.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
9.1. Zákazník, který je spotřebitelem, může odstoupit od Smlouvy kdykoliv od provedení objednávky až do uplynutí čtrnácti (14) denní lhůty, která běží od převzetí Zboží.
9.2. Právo odstoupit od Smlouvy může Zákazník uplatnit u Poskytovatele dopisem zaslaným na adresu Mgr. Ondřej Kawecki, Masarykova třída 746, 735 14, Orlová – Lutyně, nebo e-mailem na info@zbraneorlova.cz. Zákazník může využít formulář odstoupení od Smlouvy, který je k dispozici na https://www.zbraneorlova.cz/user/documents/upload/Formulář pro uplatnění reklamace.docx. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy se považuje za dodrženou, když bylo Poskytovateli zasláno oznámení o odstoupení od Smlouvy do posledního dne doby uvedené v článku 9.1. těchto VOP.
9.3. Poskytovatel musí vrátit platbu přijatou Poskytovatelem ve spojitosti se Smlouvou Zákazníkovi do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy. Cena Zboží bude zaslána zpět na účet, ze kterého byla zaplacena, pokud Zákazník nepožádá Poskytovatele písemně o zaslání ceny na jiný účet.
9.7. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že nemůže odstoupit od Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1837 písmena g) OZ, jejíž předmětem je prodej a koupě sluchátek a brýlí, protože se jedná o zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co Zákazník obal porušil.
9.8. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že nemůže odstoupit od Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1829 OZ, jejíž předmětem je prodej a koupě Zboží, které podléhá režimu zákona č. 119/2002 Sb., o zbraních, ve znění pozdějších předpisů (zejména zbraně a/nebo střelivo), a to z toho důvodu, že taková Smlouva nemůže být za žádných okolností s ohledem na svoji povahu a ujednání článku 5. těchto VOP uzavřena distančním způsobem ve smyslu příslušných ustanovení OZ.
9.9. V případě odstoupení od Smlouvy nese Zákazník veškeré náklady spojené s vrácením Plnění Poskytovateli.
9.10. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel není povinen převzít vrácené Plnění v případě jeho poškození, nevhodného zabalení, zaslání na výdejní místa nebo na dobírku.
9.11. Vrácené Plnění prosím zasílejte prostřednictvím stejného přepravce, kterým Vám bylo Plnění doručeno. Plnění prosím vracejte na adresu Mgr. Ondřej Kawecki, Masarykova třída 746, 735 14, Orlová – Lutyně.
9.12. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že pokud žádá o vrácení platby přijaté Poskytovatelem ve spojitosti se Smlouvou v důsledku odstoupení od Smlouvy na bankovní účet vedený v jiné měně než CZK, vystavuje se tím Zákazník riziku bankovních poplatků účtovaných zúčastněnými bankami a riziku kurzové ztráty při přepočtu CZK na měnu bankovního účtu Zákazníka.
- PRÁVA ZÁKAZNÍKA Z VADNÉHO PLNĚNÍ POSKYTOVATELE A ZÁRUKA ZA JAKOST
10.1. Práva a povinnosti Poskytovatele a Zákazníka ohledně práv z vadného plnění a případné záruky za jakost se řídí reklamačním řádem, který je dostupný na https://www.zbraneorlova.cz/reklamace/ a je nedílnou součástí Smlouvy.
10.2. Záruka za jakost podle reklamačního řádu se nevztahuje na Plnění poskytnutá Poskytovatelem Zákazníkovi, který není spotřebitelem ve smyslu příslušných ustanovení OZ.
10.3. Zákazník tímto reklamační řád v plném rozsahu bere na vědomí a souhlasí s ním.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
12.1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Zákazníka podle podmínek stanovených v Zásadách o zpracování osobních údajů uvedených na https://www.zbraneorlova.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.
12.2. Zákazník tímto tyto podmínky zpracování osobních údajů v plném rozsahu bere na vědomí a souhlasí s nimi.
- ILUSTRAČNÍ OBRÁZKY
13.1. Uzavřením Smlouvy Zákazník bere na vědomí, že obrázky a fotografie na Webové stránce jsou ilustrační a ve skutečnosti se Plnění může od ilustračních obrázků lišit.
- ŘEŠENÍ SPORU
14.1. Pokud Zákazník není spokojen se způsobem, kterým Poskytovatel vyřešil jeho/její reklamaci nebo pokud je přesvědčen, že Poskytovatel porušil jeho/její práva, může se obrátit na Poskytovatele se žádostí o nápravu. Pokud tuto žádost o nápravu Poskytovatel zamítne, jeho odpověď je negativní nebo na žádost nezareaguje do třiceti (30) dnů od jejího odeslání, může Zákazník podat návrh na započetí alternativního řešení sporu.
14.2. Příslušným orgánem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, www.adr.coi.cz.
14.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21.5.2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů online).
- KONTAKTNÍ ÚDAJE
15.1. Kontaktní údaje Poskytovatele:
Adresa: Masarykova třída 746, 735 14 Orlová-Lutyně
Telefon: +420 608 284 627
E-mail: info@zbraneorlova.cz
- ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO PŘÍPADY, KDY ZÁKAZNÍK NENÍ SPOTŘEBITELEM
16.1. Pro vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, který není spotřebitelem, se ustanovení článku 9., bodu 14.2. a bodu 14.3. VOP nepoužijí.
16.2. Pro vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, který je podnikatelem, se vylučuje použití ustanovení § 1799 a § 1800 OZ.
16.3. Pro vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, který je podnikatelem, se vylučuje použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 OZ.
16.4. V případech, kdy Zákazník není spotřebitelem, je Poskytovatel také oprávněn kdykoliv od Smlouvy bez uvedení důvodu odstoupit, a to až do doby poskytnutí Plnění Zákazníkovi. V takovém případě vrátí Poskytovatel Zákazníkovi zaplacenou cenu Plnění bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Zákazníkem.
16.5. V případech, kdy Zákazník není spotřebitelem, se Smluvní strany dohodly, že všechny spory vzniklé ze Smlouvy nebo související s její platností, výkladem a zánikem budou rozhodovány podle ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů; obecnými soudy České republiky, přičemž místně příslušný je soud v Karviné.
16.6. Záruka za jakost podle reklamačního řádu se nevztahuje na Plnění poskytnutá Poskytovatelem Zákazníkovi, který není spotřebitelem ve smyslu příslušných ustanovení OZ.
16.7. V případech, kdy Zákazník není spotřebitelem a předmětem Smlouvy je Zboží vyráběné v zahraničí, činí lhůta pro vyřízení reklamace až tři (3) měsíce.
- SALVATORSKÁ KLAUZULE
17.1. Pokud kterékoli ustanovení Smlouvy, VOP nebo jeho část je nebo se stane neplatným či nevynutitelným rozhodnutím soudu či jiného příslušného orgánu nebo změnou zákona, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnost či vynutitelnost ostatních ustanovení Smlouvy, VOP nebo jejích částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu Smlouvy nebo VOP, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu.
17.2. V případě uvedeném výše se Smluvní strany zavazují neúčinné a neplatné ustanovení nahradit novým ustanovením, které je svým účelem a hospodářským významem co nejbližší ustanovení této Smlouvy nebo VOP, jež má být nahrazeno.
- VYŠŠÍ MOC A ZMĚNA OKOLNOSTÍ
18.1. Poskytovatel se nedostane do prodlení ani nemá povinnost nahradit újmu způsobenou Zákazníkovi porušením svých povinností vyplývajících ze Smlouvy či zákona, bránila-li Poskytovateli ve splnění této povinnosti některá z překážek vylučujících povinnost k náhradě újmy. Za překážku vylučující povinnost k náhradě újmy způsobené porušením Smlouvy či zákona se považuje překážka ve smyslu ustanovení § 2913 odst. 2 OZ – například záplava, nepřátelská akce cizího státu, válečný konflikt, občanské nepokoje, embarga, stávka, vládní zásah atd. Smluvní strany si nad rámec zákona výslovně sjednávají, že za překážku vylučující povinnost k náhradě újmy se považuje i jakákoliv překážka související s rozšířením onemocnění COVID-19, příp. jiného virového onemocnění, a na to navazujícími preventivními úředními opatřeními (zejména nařízení karantény, uzavření provozoven, zákaz volného pohybu osob, omezení společenských, sportovních a kulturních akcí, vyvlastnění majetku, převzetí správy podniku, uzavření výroby apod.), a to i přestože nemusí jít o překážku, která je ke dni uzavření Smlouvy zcela nepředvídatelná (onemocnění COVID-19 a navazující preventivní úřední opatření dále společně jen „Koronavirus“). Smluvní strany mají v úmyslu vyloučit vznik odpovědnosti Poskytovatele za prodlení a za újmu způsobenou porušením jeho povinností vyplývajících ze Smlouvy či zákona v důsledku Koronaviru, neboť nejsou schopny předvídat další jeho vývoj a důsledky na schopnost Poskytovatele plnit jeho závazky ze Smlouvy či zákona. Poskytovatel pořizuje jednotlivé subdodávky od osob, které jsou součástí mezinárodního dodavatelsky odběratelského řetězce, který může být v důsledku Koronaviru negativním způsobem dotčen. Tyto skutečnosti Zákazník bere na vědomí.
18.2. Poskytovatel se zavazuje upozornit Zákazníka bez zbytečného odkladu na vzniklé překážky vylučující povinnost k náhradě újmy bránící řádnému plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy či zákona. Zákazník se zavazuje vyvinout přiměřenou péči k odvrácení a překonání překážek vylučujících povinnost k náhradě újmy.
18.3. Zákazník na sebe ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 a ustanovení § 2000 OZ přebírá nebezpečí změny okolností.
- VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
19.1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak Poskytovatel a Zákazník sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není Zákazník, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17.6.2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
19.2. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak Poskytovatel a Zákazník sjednávají, že všechny spory vzniklé ze Smlouvy nebo související s její platností, výkladem a zánikem budou rozhodovány obecnými soudy České republiky, přičemž místně příslušným je soud v Karviné.
19.3. Tyto VOP jsou platné a účinné vůči Zákazníkovi v okamžiku uzavření Smlouvy.
19.4. Poskytovatel může tyto VOP kdykoliv jednostranně pozměnit či upravit. VOP platné a účinné ve chvíli uzavření Smlouvy upravují vztah mezi Zákazníkem a Poskytovatelem.
19.5. Tyto VOP jsou platné a účinné od 14.9.2025.
Přílohy: Formulář pro odstoupení od smlouvy
